1- بهارمقدم، مهدی، حسینینسب، حجت و هادی رئیسی. (1394). اثر نقدشوندگی بر آگاهیبخشی قیمت سهام و مدیریت سود بر مبنای اقلام تعهدی در شرکتهای پذیرفتهشده در بورس اوراق بهادار تهران. پژوهشهای حسابداری مالی، سال هفتم، شمارۀ 4، صص 39-56.
2- خانی، عبدالله، ایمانی، کریم و امین یوسفی. (1393). اجتناب از مالیات، نحوۀ اندازهگیری و عوامل مؤثر بر آن. پژوهش حسابداری، سال چهارم ، شمارۀ 15، صص 121-142.
3- خواجوی، شکرالله و مهرداد ابراهیمی. (1391). بررسی تأثیر قدرت بازار محصول بر نقدشوندگی سهام شرکتهای پذیرفتهشده در بورس اوراق بهادار تهران. چشمانداز مدیریت مالی، سال دوم، شمارۀ 5، صص 91-105.
4- رحمانی، علی و نازنین بشیری منش. (1390). بررسی اثر هموارسازی سود بر آگاهیبخشی قیمت سهام. پژوهشهای حسابداری مالی، سال سوم، شمارۀ 3، صص 39-54.
5- گلستانی، شهرام، دلدار، مصطفی، سیدی، سیدجلال و سیدحبیب جعفری شورچه. (1393). رابطۀ نرخ مؤثر مالیاتی با سیاست تقسیم سود و بازده سهام در شرکتهای پذیرفتهشده در بورس اوراق بهادار تهران. فصلنامۀ پژوهشها و سیاستهای اقتصادی، سال بیست و دوم، شمارۀ 70، صص 181-204.
6- مرادی، محمد و سعیده سپهوندی. (1394). تأثیر استراتژیهای رقابتی بر پایداری عملکرد مالی و ریسک. پژوهشهای حسابداری مالی، سال هفتم، شمارۀ 3، صص 75-90.
7- مشایخی، بیتا و صبری علیپناه.(1394). تأثیر راهبری شرکتی بر رابطه بین اجتناب از مالیات و ارزش شرکت. پژوهشهای حسابداری مالی و حسابرسی، سال هفتم، شمارۀ 25، صص 49-64.
8- نمازی، محمد و شهلا ابراهیمی. (1391). بررسی ارتباط بین ساختار رقابتی بازار محصول و بازده سهام. پژوهشهای تجربی حسابداری مالی، سال دوم، شمارۀ 1، صص 9-27.
9- Desai, M., and D. Dharmapala. (2009). Earnings Management, Corporate Tax Shelters, and Book-Tax Alignment.National Tax Journal, Vol. 62, No. 1, Pp. 169-186.
10- Gaspar, J., and M. Massa. (2006). Idiosyncratic Volatility and Product Market Competition. Journal ofBusiness, Vol. 79, No. 6, Pp. 3125–3152.
11- Goh, B., J. Lee., C. Lim., and T. Shevlin. (2013). The Effect of Tax Avoidance on the Cost of Equity. Working Paper.
12- Hanlon, M., and S. Heitzman. (2010). A Review of Tax Research.Journal of Accounting and Economics, Vol. 50, No.2-3, Pp.127–178.
13- Hanlon, M., and J. Slemrod. (2009). What Does Tax Aggressiveness Signal? Evidence from Stock Price Reactions to News about Tax Shelter Involvement.Journal of Public Economics, Vol. 93, No. 1-2,Pp. 126–141.
14- Hou, K., and D. Robinson. (2006). Industry Concentration and Average Stock Returns. Journal of Finance, Vol. 61, No. 4, Pp. 1927–1956.
15- Irvine, P., and J. Pontiff. (2009). Idiosyncratic Return Volatility, Cash Flows, and Product Market Competition.Review of Financial Studies, Vol. 22, No. 2, Pp.1149–1177.
16- Kubick, T. R., D. P. Lynch., M. A. Mayberry., and T. C. Omer. (2015). Product Market Power and Tax Avoidance: Market Leaders, Mimicking Strategies, and Stock Returns. The Accounting Review, Vol.90, No. 2, Pp. 675–702.
17- Lehn, K., andA. Poulsen. (1989). Free Cash Flow and Stockholder Gains in Going Private Transactions, Journal of Finance, Vol. 44, No. 3, Pp. 771-787.
18- Mayberry, M., S. McGuire., and T. Omer. (2013). Smoothing taxable income, tax avoidance, and the Information Content of Taxable Income. Working Paper.
19- McGuire, S., T. Omer., and J. Wilde. (2014). Investment Opportunity Sets, Operating Uncertainty, and Capital market Pressure: Determinants of Investments in Tax Shelter Activities? Journal of the American Taxation Association, Vol. 36, No.1, Pp. 1–26.
20- Peress, J. (2010). Product Market Competition, Insider Trading and Stock Market Efficiency.Journal of Finance, Vol.65, No.1, Pp.1–43.
21- Sharma, V. (2010). Stock Returns and Product Market Competition: beyond Industry Concentration. Review of Quantitative Finance and Accounting, Vol. 37, No. 3, Pp.283-299.
22- Shepherd, W. (1970). Market Power and Economic Welfare: An Introduction. New York, Random House Press.